tisdag 6 maj 2014

Saftkalas i sommar...


I sommar vill jag ha trädgårdskalas för vännerna en solig och varm dag, en enklare tillställning bara för att få träffas med hembakat och saft i glasen...


Tyvärr kan jag inte erbjuda gästerna denna trädgård, men jag vill att gästerna ska kunna slå sig ner lite överallt i trädgården och på altanen...


Det ska vara blommor på borden och piffig servering. Bilden är lite suddig, men ni förstår nog vad jag är ute efter och på Åhléns hittade jag den här behållaren med tappkran, perfekt för ett saftkalas i sommar...


Varför inte servera drickan i små glasburkar med lock att sticka ett sugrör i, finns bl a att köpa här...


Cool drinks burkar ifrån House doctor och visst ser det läskande ut med gott citronvatten till sommaren, fräscht!


DIY - Använd gamla burkar, borra ett hål i locket och måla det, personligt och billigt!

Välkommen sommar!!

Kramar Bella 

(Alla bilder är lånade ifrån nätet, har sparat dem vid tidigare tillfällen och minns tyvärr inte var jag hittat dem. Är det någon som misstycker att jag lånat dem är det bara att höra av sig så tar jag bort dem eller länkar.)

5 kommentarer:

Majken sa...

Åhhh vilket mysigt saftkalas med hembakat.. Jag hade kommit på stört ;-)

Vilken käck saftbehållare med tappkran :-)
"glasen/burkarna" var oxå en käck idé. Har ett antal sådana burkar som det varit oliver i, som är riktigt snygga, kanske skulle testa att göra en drinkmugg :-D

Ha en finfin onsdag i gråvädret :-)
Kram❤

Nazima sa...

Vilka härliga bilder, nu längtar jag efter sommar och jag tror jag "snor" idén om saftkalas i trädgården, det får bli i sommar.

Kramar i lass från mig

Adela sa...

Vilka HÄRLIGA bilder!! Så inbjudande trädgård och mysigt!
Säg till om du ska ha kalas...jag kommer;))

Kramar
Adela

A House With A View sa...

Ögongodis :) Mycket fina ting där på bilderna! Den där tappflaskan från Åhléns står högt upp på min önskelista, perfekt att slippa insekter i saften.

Och jag ser att du också hittat ett parzebrarandiga skor (i förra inlägget), superfina!!!

kraaaaaaam aka

cecce sa...

Men åh, vilka härliga och inspirerande bilder! Den översta går jag speciellt igång på. Nummer två också:-) Är ju mitt uppe i planering och bakning inför cafeöppningen om några veckor. Ska bli såå spännande! Hade varit superkul om du kikade förbi, även om det är på andra kustsidan! Vi får väl se:-)

Hoppas du har en skön lördagskväll!

Kram Cecce